reklama

starať sa do druhých...

dnes v noci 00:20 na chodbe počuť nejaký krik. krik malého chlapca, zisťujem, keď prichádzam k našim chodovým dverám. "Mama, pusti maaaaa!" kričí a búcha do dverí,ale o chvíľu prestane, takže myslím, že všetko je v poriadku. dnes ráno 08:10 znova krik na tom istom poschodí. Znova ten istý hlas, ktorý patrí chlapcovi z noci. Zostane mi zle, predstavím si, že tam bol celú noc,že ho nepustili dovnútra,že spal na chodbe alebo vonku. Má asi deväť rokov..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (57)

Ležím v posteli, ešte som nevstávala, budík som mala až na deviatu,takže si predstavte, že krik a plač bol taký silný, že ma zobudil. Ja bývam na druhom poschodí,oni na treťom,ale na druhej strane chodby.Pomaly sa plač stupňuje, chlapec má strach."Mami, ja musím ísť do školy""Mami, mne je zima!""Mami."Začínam sa obliekať, že idem skontrolovať situáciu, veď ktorá matka pri zmysloch nechá svoje malé decko možno celú noc vonku. Buď je opitá,sprášená alebo mŕtva, preblesne mi hlavou. Kým sa však oblečiem, krik prestane.Počujem škrípanie dvería hlas chlapcovej matky. Trochu mi odľahne, ale nie je mi všetko jedno.Pretože okolnosti ich rodiny sú prinajmenšom zvláštne.Moje prvé stretnutie bolo s matkou. Vo vchode som bývala asi mesiac,ešte som nikoho nepoznala,keď mňa- neznámu, zastavila a začala sa ma pýtať,či som včera počula ten krik, že aby som si nemyslela, že to bola ona s manželom, lebo to boli druhí susedia. A začala sa mi zdôverovať, že aj oni sa s manželom hádajú, keď prídu od svokry a detailne mi to začala rozoberať. Vyzerala divne, ale pomyslela som si, že sa asi namá s kým porozprávať..Potom k nám začala chodiť jej dcéra. Keďže máme syna, vtedy mal asi rok, hcela ho ísť voziť. Najprv sme sa báli a nedávali sme jej ho, ale potom sme jej ho raz zverili a videli sme, že sa s ním len prechádza, chodila častejšie.Lenže potom raz v noci u nás malá-no asi dvanásťročná zazvonila s plačom, že či jej nemám požičať tisíc korún, lebo mama si myslí, že jej ich ukradla a keď jej ich nevráti, tak to povie tatovi. Ich otca vídam raz do mesiaca. Maximálne. Vraj robí v Nemecku.Potom mi povedala, že jej mama je šialená a aj tato to hovorí,že sa má ísť dať liečiť, že si niekde položí veci a nevie kam a tak to bolo aj s peniazmi.Neviem ako to nakoniec vyriešili, ale potom, asi dva mesiace na to začalo "šrobovákové obdobie". Dcéra niekedy až tri krát na deň, no v primere aspoň raz denne prišla si požičať šroubovák. Povedala, že si zabuchla kľúče a takto to otvorí..Potom prišla aj jej mama. Keď manžel povedal, že nech ho vráti až poobede, lebo mi doma spíme a on sa ponáhľa do práce, bála sa, že na to zabudne a že si to bude musieť niekde napísať!!!!a vrátila ho o tri dni.Potom sa mi zdalo, že začala chodiť s mojim bývalým spolužiakom, ktorý býva s nami v tom istom vchode. Je to alkoholik, nezamestnaný, ale chudák, neviem, čo by som ja robila s takým "rodinným" zázemím a vtej situácii, do ktorej sa dostal. Nachytala som ich večer pod schodiskom,ledva sa od seba odlepila, vyprevádzal ju k autu..kamoši?Potom prišiel zo služobky starý. A hneď večer stáli pod vchodom hasiči, záchranka, polícia, lebo ohrdnutý milenec sa vyhrážal skokom z balkóna.O týždeň sa vrátil z psychiatrie a keď jej manžel odišiel do práce,mladý sa už na nás vyškieral z tretieho poschodia. Inak býva na siedmom...No a teraz toto. Ešte som zabudla spomenúť, že susedia si všimli, že necháva v noci otvorené aj do rána vchodové dvere. Na svojom byte, keď deti spia. Možno čaká "návštevu", ale je to veľmi nebezpečné.Dnes som vážne už chcela ísť volať políciu. V hlave sa mi však miešali myšlienky s tými, ktoré ma varovali pred tým ,aby som sa starala do cudzích vecí..ale niekto by s tým možno mal niečo urobiť. Možno sa aspoň porozprávať s manželom, ktorý nemusí nič tušiť, čo sa deje s jeho deťmi, keď nie je doma.Čo ak sa tam niečo stane, niečo, čomu sa dalo zabrániť?Nebudú na vine aj všetci susedia, ktorí to síce videli ale nestarali sa do cudzích veci???

Eva Winterová

Eva Winterová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som matka. herečka. umelec-aj keď len dušou. som sama uprostred ľudí. občas. som patetická,občas podľahnem sentimentu a tiež robím veľa chýb. z mnohých som sa však už poučila. som tu,v tejto chvíli, o ktorej viem, že sa už nezopakuje.. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápracovné nasadenierodinná idylkaherecké výstupyniečo o niečom

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu